Konfirmation i Gudumholm-Lillevorde

Konfirmation betyder, at Gud bekræfter det løfte om at være med dig, som han gav dig, da du blev døbt.

Som døbt får du lov til selv at tage stilling til din dåb, når du er på vejen mod at blive voksen. Ved konfirmation bekræfter Gud sit ja til dig og siger, at han holder, hvad han lovede til din dåb. Som konfirmand gentager du dåbens ja med dit ja til den kristne tro og bliver velsignet.

Konfirmationsdatoer

Indtil og med 2023 har konfirmationerne i Gudum, Lillevorde og Gudumholm kirker foregået Store Bededag. I 2024 er konfirmationerne flyttet til lørdag den 27. april. Det aftales nærmere mellem præst og konfirmandforældre, idet vi har tre kirker, men kun mulighed for at holde to konfirmationer om formiddagen.

Men hvad med efter 2024?
Fra 2025 ligger konfirmationsfejringen den første lørdag i maj måned.

2025: Lørdag den 3. maj
2026: Lørdag den 2. maj
2027: Lørdag den 1. maj
2028: Lørdag den 6. maj

Konfirmandundervisning - at gå til præst

For at blive konfirmeret skal du først gå til konfirmationsforberedelse eller gå til præst, som mange kalder det. Her lærer du om kristendom og taler med præsten og dine kammerater om livets store spørgsmål. Du kan altid spørge præsten, om du må gå til præst, selvom du måske ikke vil konfirmeres.

Konfirmand-indskrivning

Du finder indskrivning til konfirmation og konfirmationsfoberedelse i kirken i kirken herneden under, når der er åbent for indskrivning.