Minikonfirmand

Minikonfirmand er en spændende og gratis mulighed for børn i 3. klasse til at udforske folkekirken og lære mere om kristendommen på en sjov og interaktiv måde.

Hvad kan du forvente?
Gennem andagter, opgaver, leg og kreative aktiviteter vil vi arbejde på at finde svar på disse og mange andre spørgsmål sammen med børnene. Vi kalder det dåbsoplæring og igennem de otte undervisningsgange bliver børnene fortrolige med det, der foregår i kirken.

Vi vil sammen udforske:
Hvordan ser det ud inde i kirken?
Hvad betyder det, når vi beder Fadervor eller synger salmer?
Hvem var Jesus? Hvem er Gud? Og hvilken rolle spiller kristendommen i et børneliv anno 2024?

Praktisk information:
Tidspunkt: Børnene bliver hentet ved dussen om tirsdagen 13:40 og bliver afleveret samme sted senest kl. 15.30.
Sted: Asylgården
Hvem: 3. klassen på Gudumholm Skole

Hvornår: Første gang er 24. september og sidste gang er torsdag d. 26. november. Der er ikke undervisning i uge 42 og 44.

Undervisningen forestås af kirke- og kulturmedarbejder Amalie samt en eller to af vores søde og dygtige frivillige.

Vi afslutter forløbet med en familiegudstjeneste i Gudumholm Kirke første søndag i advent: 1. december kl. 15:30.

Rent praktisk:

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Amalie på 24 46 71 78 eller amc@km.dk